Trening ze sztangą? Nie musisz się go obawiać! [VIDEO]

przejdź do komentarzy
fitness fitness/StarStock/Newseria

Zobacz, dlaczego warto postawić na ten rodzaj ćwiczeń!

Mody na bycie fit i prowadzenie zdrowego stylu życia ciąg dalszy. Wiele kobiet uważa, że trening ze sztangami skierowany jest głównie do umięśnionych mężczyzn. Błędne myślenie! Sztanga pomaga wyrzeźbić ciało, w krótkim czasie zobaczycie pierwsze efekty. O ćwiczeniach w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle opowiadał ostatnio Michał Kowalski, trener personalny CityFit.

ZOBACZ: HIT Z INSTAGRAMA: DIETA SOKOWA - KTÓRE GWIAZDY JĄ STOSUJĄ?

Sztangi wykorzystuje się przy treningu pump. Ćwiczenia odbywają się przy energicznej muzyce.

– Trening ze sztangami jest przeznaczony dla wszystkich. Wiadomo, że ze sztang na siłowni najczęściej korzystają mężczyźni, ale sztangi fitnessowe i zajęcia typu pump są przede wszystkim dla kobiet, natomiast obie te formy są dobre dla obu płci, wszystko zależy od celu treningowego – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Michał Kowalski, trener personalny CityFit.

Trening z wykorzystaniem sztang przynosi wiele korzyści. Do każdej partii mięśni trzeba dopasować odpowiednie obciążenie.

– Możemy rozbudować nasze mięśnie, możemy wzmocnić nasze ciało, wyrzeźbić je, możemy zrobić trening cardio, bo taką samą intensywność możemy uzyskać, pracując właśnie ze sztangami, czyli dosyć duża liczba powtórzeń, krótkie przerwy między seriami, ale ten ciężar jest relatywnie niski – tłumaczy Michał Kowalski.

Ze sztangą możemy ćwiczyć każdą partię ciała.

– Bardzo dobrym przykładem są te ćwiczenia, które wykonują kulturyści, czyli ćwiczenia body buildingowe. Oni mają do perfekcji opanowane ćwiczenie nawet najmniejszych partii mięśniowych, wtedy wykorzystują ten ciężar zewnętrzny, jakim jest sztanga. Odpowiedni zakres ruchu, odpowiednia intensywność oraz liczba powtórzeń i możemy ten mięsień idealnie rozwinąć. To jest też olbrzymia zaleta dla osób ćwiczących rekreacyjnie, np. dla pań, które chcą popracować nad wybranymi partiami mięśniowymi takimi jak obręcz biodrowa czy kończyny dolne – podkreśla Michał Kowalski.

W ćwiczeniach ze sztangami ważne jest zachowanie umiaru i odpowiednie rozłożenie treningu. Zdaniem instruktorów dla osób ćwiczących rekreacyjnie w zupełności wystarczą trzy zajęcia w tygodniu.

ZOBACZ: TA FIT MAMA OBALIŁA MIT O BYCIU IDEALNĄ! MA RÓWNOCZESINE OBWISŁĄ SKÓRĘ I 6-OPAK

– Wtedy jest dzień przerwy między treningami, 24 do 48 godzin to jest czas, kiedy nasze mięśnie, układ kostny, więzadłowo-stawowy czy nerwowy mają szansę wypocząć. Wtedy następuje ta superkompensacja, czyli łapanie formy, czy to jest przyrost mięśni, czy rozwój siły, czy ubytek tkanki tłuszczowej. Przerwę należy robić, to jest tak samo ważny element jak sam trening – mówi Michał Kowalski.

Co najważniejsze - kobiety wcale nie muszą obawiać się nagłego przyrostu mięśni.

– To jest popularne i bardzo mi się to podoba, bo te zajęcia są dosyć holistyczne. Rozwijają zarówno funkcje metaboliczne, jak i kształtują naszą sylwetkę, poprawiają wydolność – dodaje Michał Kowalski.

ZOBACZ TEŻ: CO TAK NAPRAWDĘ JADA GURU FITNESS?

Próbowałyście?



Trening ze sztangą? Nie musisz się go obawiać! [VIDEO]


Polecane wideo


Skomentuj Staraj się pisać bez błędów

dodasz komentarz jako gość - jeżeli chcesz zarejestrować nicka - załóż konto z avatarami!

Jeszcze nikt tego nie skomentował. Bądź pierwsza!