Ten lek przeciwtrądzikowy powoduje, że oczy i skóra stają się niebieskie!

przejdź do komentarzy
trądzik trądzik/© iStock

Naukowcy opublikowali wyniki niezwykłych badań.

Efekty uboczne leków to nie żart. Tabletki przepisują lekarze, ale nigdy nie ma pewności, że efekty uboczne nie wystąpią. Ten, który wywołuje minocyklina można nazwać szczególnym. Może zmienić kolor skóry i oczu na niebieski.

Studium przypadku opublikowane w New England Journal of Medicine zbadało rolę minocykliny w przekształcaniu białek oczu (medycznie określanych jako "twardówki") w mętny odcień niebieski.

ZOBACZ TEŻ: NAJLEPSZY I NATURALNY KOSMETYK NA BLIZNY PO TRĄDZIKU KUPISZ ZA 10 ZŁOTYCH!

70-letni mężczyzna, przyjmował 100 miligramów minocykliny dziennie przez 15 lat. Leczył zapalenie stawów, które jest jednym z najbardziej powszechnych zastosowań tego leku zaraz po trądziku. Po długim stosowaniu jego oczy zmieniły kolor na niebieski. Lekarze zauważyli, że pomimo zmiany koloru, lek nie miał negatywnego wpływu na jego wzrok.


Oczy nie były jedynym miejscem, w którym doszło do pigmentacji. Jego uszy również były zabarwione na kolor indygo. Z raportu załączonego do badania wynika, że przedłużone leczenie minocykliną może powodować niebiesko-szarą pigmentację skóry, twardówki, małżowiny usznej, paznokci, zębów, dziąseł oraz blizn.

ZOBACZ TEŻ: KHLOE KARDASHIAN UDZIELA PORAD URODOWYCH. DERMATOLODZY BIJĄ NA ALARM!

Czy oznacza to, że leczenie trądziku może zmienić kolor Twojej skóry na niebieski?

Nie powinno być to powodem do zmartwień. Pigmentacja indukowana lekami nie jest powszechna. Lekarze nie są do końca pewni, dlaczego występuje niebieskie zabarwienie. Nie ma metody, która jednoznacznie określiłaby, czy jesteś predysponowana do pigmentacji, czy nie. Niektóre badania wykazały, że pigmentacja jest bardziej powszechna u pacjentów leczonych z powodu chorób autoimmunologicznych. Konsultacja z dermatologiem z pewnością pozbawi Cię wszelkich obaw.

Polecane wideo


Skomentuj Staraj się pisać bez błędów

dodasz komentarz jako gość - jeżeli chcesz zarejestrować nicka - załóż konto z avatarami!

Wasze komentarze (1): sortuj
  • gość: wqq 17-05-18, 13:01 cytuj
    to ze podniosly sie ceny paliw to nie znaczy ze nie spadna. moim zdaniem to chwilowy kryzys. byleby nie pojawily sie znowu jakies czynniki podnoszace ryzyko.
    Nie masz konta? Zarejestruj się!