O antykoncepcji awaryjnej dyskutuje się już od dawna. Podczas gdy w Polsce opinie wciąż są podzielone, a na ulicach trwają protesty obu stron, brytyjska służba zdrowia decyduje się na wyprodukowanie kontrowersyjnej reklamy. Jej kontekst zdecydowanie nie przypadł do gustu odbiorcom.

Reklamy stworzono w dwóch wersjach. Dla kobiet oraz mężczyzn. Wariant kobiecy uwzględnia pytanie, czy kobiety byłyby w stanie porzucić parę butów na wysokim obcasie oraz szminkę dla… smoczka. Mężczyźni dla dziecka mieliby porzucić konsolę do gier. Wniosek nasuwa się jeden: dziecko to przeszkoda do dbania o siebie i odpoczynku. Zostaniesz matką, ojcem? Musisz porzucić pewne rzeczy.

Jak podaje serwis Papilot.pl, na reklamę natychmiast zareagowała Kirstie Jones, 29-letnia specjalistka social media.

Nie mogłam uwierzyć w to, co widzę. Wpatrywałam się w te hasła i myślałam o tym, jakie są zakłamane. Wynika z nich, że jak kobieta zostaje matką, to automatycznie przestaje o siebie dbać. Pomysłodawcy tego spotu podeszli do sprawy w zły sposób. Ich sposób widzenia jest przestarzały.

Jones mówi dalej:

Ta akcja sugeruje, że jeśli zajdziesz w nieplanowaną ciążę, będziesz musiała zrezygnować ze szminki i wysokich obcasów. To hasło jest seksistowskie i udowadnia, że ktoś w ogóle nie rozumie kobiet.

ZOBACZ TEŻ: BURZA po reklamie tabletek wczesnoporonnych: to seksistowskie i nieodpowiednie

Na komentarze zbulwersowanej opinii publicznej odpowiedział również Dyrektor Departamentu Położnictwa, Ginekologii i Zdrowia Seksualnego w Walsall Healthcare NHS Trust, Nicola Wenlock.

Ciężko pracowaliśmy, aby upewnić się, że komunikacja jest właściwa, skuteczna i dobrze ukierunkowana. Przepraszamy, jeśli wzbudziła ona niepokój. Chodziło o podniesienie świadomości na temat antykoncepcji w nagłych wypadkach i porady dostępnej dla osób w tej grupie wiekowej, które chcą uniknąć niechcianych ciąż. Kampania odegrała ważną rolę w radzeniu sobie z ciążą nastoletnią i słabym zdrowiem seksualnym w naszym regionie. Będziemy nadal ściśle współpracować ze wszystkimi odbiorcami, aby zapewnić, że oferujemy im najlepsze usługi. Zamierzamy nadal dokładnie sprawdzać wszystkie materiały w przyszłych kampaniach.

Co o tym sądzicie?

Szminka tylko dla singielki? Kontrowersyjna reklama rozwścieczyła Internet

Szminka tylko dla singielki? Kontrowersyjna reklama rozwścieczyła Internet