Szminka tylko dla singielki? Kontrowersyjna reklama rozwścieczyła Internet

przejdź do komentarzy
antykoncepcja antykoncepcja/© iStock, Forum, MERCURY PRESS

"Tabletki wczesnoporonne powinny być reklamowane we właściwy sposób".

O antykoncepcji awaryjnej dyskutuje się już od dawna. Podczas gdy w Polsce opinie wciąż są podzielone, a na ulicach trwają protesty obu stron, brytyjska służba zdrowia decyduje się na wyprodukowanie kontrowersyjnej reklamy. Jej kontekst zdecydowanie nie przypadł do gustu odbiorcom.

Reklamy stworzono w dwóch wersjach. Dla kobiet oraz mężczyzn. Wariant kobiecy uwzględnia pytanie, czy kobiety byłyby w stanie porzucić parę butów na wysokim obcasie oraz szminkę dla… smoczka. Mężczyźni dla dziecka mieliby porzucić konsolę do gier. Wniosek nasuwa się jeden: dziecko to przeszkoda do dbania o siebie i odpoczynku. Zostaniesz matką, ojcem? Musisz porzucić pewne rzeczy.

Jak podaje serwis Papilot.pl, na reklamę natychmiast zareagowała Kirstie Jones, 29-letnia specjalistka social media.

Nie mogłam uwierzyć w to, co widzę. Wpatrywałam się w te hasła i myślałam o tym, jakie są zakłamane. Wynika z nich, że jak kobieta zostaje matką, to automatycznie przestaje o siebie dbać. Pomysłodawcy tego spotu podeszli do sprawy w zły sposób. Ich sposób widzenia jest przestarzały.

Jones mówi dalej:

Ta akcja sugeruje, że jeśli zajdziesz w nieplanowaną ciążę, będziesz musiała zrezygnować ze szminki i wysokich obcasów. To hasło jest seksistowskie i udowadnia, że ktoś w ogóle nie rozumie kobiet.

ZOBACZ TEŻ: BURZA po reklamie tabletek wczesnoporonnych: to seksistowskie i nieodpowiednie

Na komentarze zbulwersowanej opinii publicznej odpowiedział również Dyrektor Departamentu Położnictwa, Ginekologii i Zdrowia Seksualnego w Walsall Healthcare NHS Trust, Nicola Wenlock.

Ciężko pracowaliśmy, aby upewnić się, że komunikacja jest właściwa, skuteczna i dobrze ukierunkowana. Przepraszamy, jeśli wzbudziła ona niepokój. Chodziło o podniesienie świadomości na temat antykoncepcji w nagłych wypadkach i porady dostępnej dla osób w tej grupie wiekowej, które chcą uniknąć niechcianych ciąż. Kampania odegrała ważną rolę w radzeniu sobie z ciążą nastoletnią i słabym zdrowiem seksualnym w naszym regionie. Będziemy nadal ściśle współpracować ze wszystkimi odbiorcami, aby zapewnić, że oferujemy im najlepsze usługi. Zamierzamy nadal dokładnie sprawdzać wszystkie materiały w przyszłych kampaniach.

Co o tym sądzicie?


Szminka tylko dla singielki? Kontrowersyjna reklama rozwścieczyła Internet

Szminka tylko dla singielki? Kontrowersyjna reklama rozwścieczyła Internet

Polecane wideo


Skomentuj Staraj się pisać bez błędów

dodasz komentarz jako gość - jeżeli chcesz zarejestrować nicka - załóż konto z avatarami!

Wasze komentarze (9): sortuj
  • gość 19-09-18, 11:23 cytuj
    dobra reklama... pokazuje prawde...
    Nie masz konta? Zarejestruj się!
  • gość: Paula 18-09-18, 11:44 cytuj
    Przecież to metafora, laski. Jak słyszycie w reklamie tekst: cześć, jestem tobą z przyszłości to też bierzecie to dosłownie? Że gościu odwiedził sam siebie i trochę ponaginał czasoprzestrzeń? W gadającą zebrę z reklamy Wedla też wierzycie?
    Nie masz konta? Zarejestruj się!
  • gość 17-09-18, 20:42 cytuj
    gość, 17-09-18, 18:06 napisał(a):
    gość, 17-09-18, 17:31 napisał(a):
    gość, 17-09-18, 16:28 napisał(a):
    Nie wiem skad ta niezdrowa ekscytacja. Plakat jest dosadny i sluszny. Owszem, mamy 21 wiek, ale w momencie jak matka opiekuje sie dzieckiem, to bezdzietna ma czas dla siebie. Takie sa fakty.

    Fakt, ale wtedy trafniejsza byłaby reklama w której kobieta leży w spa, albo imprezuje, bo z tego faktycznie trzeba zrezygnować. A założenie szpilek czy imalowanie ust to nie są jakies strasznie czasochłonne zajęcia i tak naprawdę nie ma konieczności żeby z nich rezygnować jeśli się nie chce (a czy się jeszcze tego chce np po nieprzespanej nocy, to inna sprawa)


    Raczej wątpliwe, żeby pomysłodawcom chodziło dosłownie o szminkę i szpilki, a raczej o to, co symbolizują (imprezowanie, o którym wspominasz).

    szpilki lakierowane i czerwona szminka zawsze kojarzyła mi się z imprezą, z jakimś wyjściem.
    Nie masz konta? Zarejestruj się!
  • gość 17-09-18, 20:30 cytuj
    gość: madry rozum, 17-09-18, 17:24 napisał(a):
    Najprostszy sposób rozumowania. Tak jakby dla ludzi prostomyslących. Jednak aż tak straszyć nie można, bo kie będzie kto miał zarobić na emeryturę tych pomysłodawców reklamy

    System emerytalny jest zly. Prawda jest taka ze duzo wiecej oddajemy przez cale zycie niz potem dostaniemy. Pieniadze ze skladek powinny splywac na konto bankowe kazdego pracujacego. A mnozenie sie ludzi, nie powinno byc z pobudek praktycznych.
    Nie masz konta? Zarejestruj się!
  • gość 17-09-18, 20:25 cytuj
    gość, 17-09-18, 18:06 napisał(a):
    gość, 17-09-18, 17:31 napisał(a):
    gość, 17-09-18, 16:28 napisał(a):
    Nie wiem skad ta niezdrowa ekscytacja. Plakat jest dosadny i sluszny. Owszem, mamy 21 wiek, ale w momencie jak matka opiekuje sie dzieckiem, to bezdzietna ma czas dla siebie. Takie sa fakty.

    Fakt, ale wtedy trafniejsza byłaby reklama w której kobieta leży w spa, albo imprezuje, bo z tego faktycznie trzeba zrezygnować. A założenie szpilek czy imalowanie ust to nie są jakies strasznie czasochłonne zajęcia i tak naprawdę nie ma konieczności żeby z nich rezygnować jeśli się nie chce (a czy się jeszcze tego chce np po nieprzespanej nocy, to inna sprawa)

    Raczej wątpliwe, żeby pomysłodawcom chodziło dosłownie o szminkę i szpilki, a raczej o to, co symbolizują (imprezowanie, o którym wspominasz).

    No wlasnie, chodzi o symbolikuje. Dlatego zamiast dziecka jest smoczek.
    Nie masz konta? Zarejestruj się!
  • gość 17-09-18, 18:06 cytuj
    gość, 17-09-18, 17:31 napisał(a):
    gość, 17-09-18, 16:28 napisał(a):
    Nie wiem skad ta niezdrowa ekscytacja. Plakat jest dosadny i sluszny. Owszem, mamy 21 wiek, ale w momencie jak matka opiekuje sie dzieckiem, to bezdzietna ma czas dla siebie. Takie sa fakty.

    Fakt, ale wtedy trafniejsza byłaby reklama w której kobieta leży w spa, albo imprezuje, bo z tego faktycznie trzeba zrezygnować. A założenie szpilek czy imalowanie ust to nie są jakies strasznie czasochłonne zajęcia i tak naprawdę nie ma konieczności żeby z nich rezygnować jeśli się nie chce (a czy się jeszcze tego chce np po nieprzespanej nocy, to inna sprawa)


    Raczej wątpliwe, żeby pomysłodawcom chodziło dosłownie o szminkę i szpilki, a raczej o to, co symbolizują (imprezowanie, o którym wspominasz).
    Nie masz konta? Zarejestruj się!
  • gość 17-09-18, 17:31 cytuj
    gość, 17-09-18, 16:28 napisał(a):
    Nie wiem skad ta niezdrowa ekscytacja. Plakat jest dosadny i sluszny. Owszem, mamy 21 wiek, ale w momencie jak matka opiekuje sie dzieckiem, to bezdzietna ma czas dla siebie. Takie sa fakty.

    Fakt, ale wtedy trafniejsza byłaby reklama w której kobieta leży w spa, albo imprezuje, bo z tego faktycznie trzeba zrezygnować. A założenie szpilek czy imalowanie ust to nie są jakies strasznie czasochłonne zajęcia i tak naprawdę nie ma konieczności żeby z nich rezygnować jeśli się nie chce (a czy się jeszcze tego chce np po nieprzespanej nocy, to inna sprawa)
    Nie masz konta? Zarejestruj się!
  • gość: madry rozum 17-09-18, 17:24 cytuj
    Najprostszy sposób rozumowania. Tak jakby dla ludzi prostomyslących. Jednak aż tak straszyć nie można, bo kie będzie kto miał zarobić na emeryturę tych pomysłodawców reklamy
    Nie masz konta? Zarejestruj się!
  • gość 17-09-18, 16:28 cytuj
    Nie wiem skad ta niezdrowa ekscytacja. Plakat jest dosadny i sluszny. Owszem, mamy 21 wiek, ale w momencie jak matka opiekuje sie dzieckiem, to bezdzietna ma czas dla siebie. Takie sa fakty.
    Nie masz konta? Zarejestruj się!