Czyżby powoli nastawał kres kłamliwych reklam firm kosmetycznych, które próbują nam wmówić, że po użyciu ich produktów będziemy wyglądać jak modelki po obróbce graficznej?

Kolejny krok w tej sprawie zrobiła brytyjska organizacja Advertising Standards Authority, która nakazała wycofać z obiegu plakat z Natalie Portman reklamującą tusz New Look Mascara marki Dior.

W opinii pracujących w niej ekspertów twarz aktorki jest zbyt wygładzona a co gorsza efekty działania maskary grubo przesadzone.

Po użyciu produktu rzęsy powinny być pogrubione, rozdzielone, wydłużone oraz sprawiać wrażenie, że jest och o wiele więcej. Zdaniem ASA klientki Diora mają jednak prawo czuć się oszukane, gdyż aplikacja maskary bynajmniej nie gwarantuje, że będą mogły pochwalić się spojrzeniem a la Natalie Portman.

To kolejny przypadek, gdy na wniosek organizacji ukarano tak duży koncern. Wcześniej na cenzurowanym znalazły się m.in. kampanie Lancome z Julią Roberts, Rimmel z Georgią May Jagger oraz Maybelline z Christy Turlington.

Wszystko idzie więc ku dobremu i istnieje szansa, że w przyszłości będziemy kupować produkt wiedząc dokładnie, czego możemy się po nim spodziewać.

Reklama Diora z Natalie Portman zakazana w Wielkiej Brytanii