Przekąski zdrowe i pyszne

przejdź do komentarzy
zdrowie zdrowie/HB

Poświąteczny tłuszczyk? Tym możemy się rozgrzeszyć.

Nie tylko misie mają czasami ochotę na małe co nieco. Co jednak zrobić, jeśli w głowie tkwi nam świadomość, że święta składały się prawie wyłącznie z tego "co nieco"?

Poświąteczne ograniczenia dietetyczne najczęściej zatrzymują się na etapie teorii. W praktyce jest nieco gorzej. Co jeść, jeśli dopadnie nas ochota na coś dobrego?

1. Gorzka czekolada

Najtrudniej będzie w sklepie: nie kupuj mlecznej. Gorzka czekolada zawiera więcej kakao, magnezu i - co najważniejsze - szybciej czujemy, że mamy dość.

2. Sorbety zamiast lodów

Tak samo słodkie, tak samo chłodne, a ile mniej tłuszczu!

3. Truskawki z bitą śmietaną

Zamiast tego dietetycy polecają... truskawki z octem balsamicznym. Kilka kropel wystarczy, aby podkreślić słodycz truskawki, a jest tak samo wykwintne, jak wimbledoński odpowiednik.

4. Sama upiecz ciasto

Nie kupuj w ciastkarni czy cukierni - owszem, tam wszystko jest pyszne, ale wyładowane masą i cukrem.

Zamiast tego weź się za pieczenie. Poszukaj czegoś lekkiego i z małą zawartością cukru. Idealna jest szarlotka, bo istnieją przepisy, gdzie możemy dodać go naprawdę mniej, niż w cukierniach.

To samo tyczy się sernika - uwierz, naprawdę można znaleźć przepis na ten wykonany z chudego sera.

5. Orzechy zamiast czipsów

Spragniona czegoś do podjadania przed telewizorem?

Zamiast czipsów spróbuj zrobić bakaliową mieszankę - kup kilka paczek ulubionych orzechów czy suszonych owoców. Kaloryczne? Tak, ale w przeciwieństwie do czipsów wnoszą do organizmu coś jeszcze, oprócz kalorii.

Polecane wideo


Skomentuj Staraj się pisać bez błędów

dodasz komentarz jako gość - jeżeli chcesz zarejestrować nicka - załóż konto z avatarami!

Jeszcze nikt tego nie skomentował. Bądź pierwsza!