Primark w centrum afery z chudymi manekinami!
W dobie bardzo aktywnej dyskusji na temat kobiecego ideału piękna i związanych z nim kontrowersjami, trudno pominąć przypadki podgrzewania atmosfery wokół niej przez marki odzieżowe. Tym razem w centrum zainteresowania znalazł się Primark ze swoimi „kościstymi” manekinami w roli głównej.
ZOBACZ TEŻ: Ta znana modelka pokazała zdjęcie w bikini bez RETUSZU!
Wszystko zaczęło się od skargi jednej z klientek. Dziewczyna zwróciła uwagę na manekiny jednej z marek sieci. Jej wzrok przyciągnęły nie tylko nienaturalne proporcje postaci, ale też jej mocno zarysowane żebra.
Dear @Primark, is it really necessary that these new mannequins have protruding ribs?? pic.twitter.com/xEWSBrsZWw
— Mel Fraser (@Melfyx) lipiec 21, 2014
Dziewczyna zareagowała od razu – swoje znalezisko skomentowała na Twittrze. Tym samym sprowokowała dyskusję, która zakończyła się wyjątkowo pozytywnie.
Na skargę dziewczyny odpowiedział Primark! Sieć zadeklarowała zainteresowanie się tą sprawą i wprowadzenie zmian w wystawach.
@Melfyx Mel, thank you for bringing this to our attention. We’ll speak to our team tomorrow. Can you let us know what store this was pls?
— Primark (@Primark) lipiec 21, 2014
@Melfyx We’re currently changing our window displays. The mannequins you describe will not be used in this way again.
— Primark (@Primark) lipiec 24, 2014
Nie jest to pierwsza podobna sytuacja. Wcześniej o promowanie zbyt wychudzonych sylwetek za pomocą manekinów oskarżano m.in. La Perla – producenta ekskluzywnej bielizny.
How does #LaPerla think ribs on a mannequin is ok?! @SethMatlins pic.twitter.com/NPYMLQxhNc
— Michael Rudoy (@mrudoy) maj 12, 2014
Jak uważacie – wiele hałasu o nic może czy słuszna walka?
Wpadki Photoshopa w reklamie i mediach