Sieć domów towarowych Debenhams zleciła badania nad zawartością damskich kosmetyczek. Ich celem było ustalenie, o ile czasu przeterminowane są produkty w kosmetyczce przeciętnej kobiety.

Badania przeprowadzono na terenie Wielkiej Brytanii, a ich wyniki były zatrważające – standardowa kosmetyczka przeterminowana była aż o 4 lata! 68% badanych kobiet kupuje nowy kosmetyk tylko wtedy, kiedy zawartość posiadanego przez nie opakowania już się wykończy – nawet, jeśli oznacza to trzymanie szminki przez kilka lat.

Sara Stern, dyrektorka Działu Kosmetycznego Debenhams, tak podsumowała wyniki badań:

– Piękno jest ponadczasowe, ale kosmetyki, których używamy do jego osiągnięcia niestety nie.

Badania są pierwszym krokiem kampanii, która ma uświadamiać kobietom, z jakim ryzykiem wiąże się używanie przeterminowanych kosmetyków. Reakcje alergiczne to tylko jedna pozycja z dość długiej listy.

Zobaczcie, o ile średnio były przeterminowane poszczególne produkty:

Wyniki badań nad damskimi kosmetyczkami