Myślę, że siostry Kardashian-Jenner są najbardziej uodpornionymi osobami na krytykę na świecie. I chociaż nie pochwalamy zbędnego komentowania, szczególnie obrażającego innych, to są jednak tematy, o których warto rozmawiać. Jednym z nich jest promowanie i reklamowanie produktów odchudzających na instagramie, które w nierozsądnych dawkach i niekontrolowanych ilościach mogą szkodzić ludziom, które obserwują sławne siostry. Kardashianki nie mają jednak oporów przed reklamowaniem niczego, nawet tych rzeczy, które mogą być bardzo problematyczne.

O problemie głośno powiedział jako pierwszy Stephen Powis w rozmowie z The Telegraph, który jest dyrektorem medycznym NHS. Podczas wywiadu doktor wspomniał o tym, że w samej Wielkiej Brytanii, z problemami zdrowia psychicznego zmaga się więcej niż 1 młoda osoba na 10. Aż 50% młodych dziewczyn twierdzi, że czuje presję by być ładniejszymi, szczuplejszymi i bardziej podobnymi do pięknych kobiet z instagrama, który tylko pogłębia ich problemy.

ZOBACZ TEŻ: KYLIE JENNER ZNOWU EKSPERYMENTUJE ZE SWOIM STYLEM. TYM RAZEM PRZESADZIŁA?

Jest to “jeden z najbardziej palących problemów z jakim zmaga się kraj”, jak stwierdził doktor Powis. Wspomniał też, że młodzi ludzie są bardzo podatni na wpływy osób z pierwszych stron gazet, a zachęcanie do chodzenia na skróty, może doprowadzić do tragedii w wielu przypadkach. Sugerował też, że zarówno gwiazdy, jak i platformy społecznościowe powinny brać większą odpowiedzialność za zamieszczane treści, również te reklamowe. Wezwał też właścicieli instagrama do zakazania tego typu reklam, dla zdrowia wszystkich osób, nie tylko tych najmłodszych.

Doktor Powis zwrócił szczególną uwagę na promowanie produktów takich jak odchudzające tabletki, herbaty przeczyszczające czy inne, szybkie rozwiązania, które mają prowadzić do szczuplejszej sylwetki. Powiedział też, że “NHS nie jest w stanie gasić wszystkich pożarów, które rozpala reszta społeczeństwa.”

Instagram ma specjalną politykę odnośnie promowania produktów, która ciągle jest aktualizowana. Nie można np. Promować środków do odchudzania za pomocą obrazów “przed i po”, gdyż nie jest to zgodne z ich regulaminem. Wszystkie osoby promujące płatną kampanię, powinny też oznaczać w poście producenta, aby było jasne, że jest o reklama, a nie samowolna promocja.

ZOBACZ TEŻ: Khloe promuje środek, który pomógł jej schudnąć (FOTO)

Kim, Kourtney i Kylie promowały produkty odchudzające “Appetite Suppressant Lollipop”, który jest reklamowany jako produkt hamujący apetyt. Spotkały się za to z ogromem krytyki, szczególnie od osób, które zajmują się zdrowym żywieniem. Produkty ponoć mają wywoływać ogromne problemy z żołądkiem, trawieniem oraz zmieniają metabolizm na całe życie.

Zgadzacie się z apelem doktora Powis’a?