Najbardziej kontrowersyjne reklamy

przejdź do komentarzy
julia roberts julia roberts/bellasugar.com

... 2011 roku. Czy rzeczywiście było się czym oburzać?

Chyba nie odkryjemy Ameryki pisząc, że reklama stała się już nieodłączną częścią naszej rzeczywistości.

Bywa że denerwuje, bawi, a czasami nawet oburza. Poniżej przygotowałyśmy dla Was zestawienie kilku najbardziej kontrowersyjnych kampanii z 2011 roku.

Same oceńcie, czy rzeczywiście należało poświęcić im aż tak wiele uwagi:
 




Dakota Fanning w roli lolitki? Marc Jacobs musiał się z tego gęsto tłumaczyć!

Make Up For Ever

Make Up For Ever postanowił wypowiedzieć wojnę nadmiernemu retuszowi i ogłosił, że na potrzeby kampanii podkładu HD całkowicie rezygnuje z Photoshopa. Rzeczywiście strasznie szokujące...

Lancome

Na podobny krok nie potrafiła zdobyć się jednak firma Lancome, która retuszując swoją gwiazdę Julię Roberts trochę przedobrzyła, za co została ukarana wycofaniem swoich reklam z terytorium Wielkiej Brytanii.

Maybelline

Dokładnie taki sam los spotkał również reklamę Maybelline z Christy Turlington...

Cover Girl

... oraz kampanię Cover Girl z Taylor Swift.



Reklama telewizyjna zapachu Belle D'Opium od Yves Saint Laurent została zakazana w Wielkiej Brytanii, gdyż zdaniem tamtejszych ekspertów mogła nakłaniać do zażywania narkotyków.

ChapStick

W tym wypadku komentarz jest raczej zbędny. Miejmy nadzieję, że marka ChapStick następnym razem wykaże się już większą subtelnością.



Również reklama Lynx czyli brytyjskiego odpowiednika Axe nie za bardzo spodobała się Brytyjkom. Efekt? Usunięcie z mediów pod zarzutem o przedmiotowe traktowanie kobiety.


Na markę Nivea także spadły w tym roku srogie gromy. Wszystko za sprawą kampanii Ucywilizuj się, która zdaniem jej przeciwników utrwalała stereotypy o Afrykańczykach.

Polecane wideo


Skomentuj Staraj się pisać bez błędów

dodasz komentarz jako gość - jeżeli chcesz zarejestrować nicka - załóż konto z avatarami!

Jeszcze nikt tego nie skomentował. Bądź pierwsza!