Jak uniknąć wzdęcia po jedzeniu? 7 porad!

przejdź do komentarzy
gazy gazy/Zeberka.pl

Pożegnaj gazy na zawsze!

Wzdęcia to wstydliwy problem, który spotyka prawie każdego.

Wystający, wzdęty brzuch to ich estetyczny skutek, ale jest ich wiele więcej: gazy zawstydzają, są problematyczne, odbierają chęć do jedzenia w miejscach publicznych.

Co istotne, mogą być spowodowane przez wiele różnych czynników począwszy od złych wyborów żywnościowych po poważne schorzenia przewlekłe.

Istnieje jednak kilka tricków, które mogą być pomocne w zmniejszeniu gazów i wzdęć. Oto kilka z nich:

1. Zwróć uwagę na nawyki żywieniowe

Nieprzyjemne uczucie wzdęcia może być spowodowane przez coś tak prostego, jak szybkie jedzenie. To sprawia, że łatwo połykamy powietrze i wzdęcie gotowe! Rozmowy podczas jedzenia i picia to równie częsty powód wzdęć. Bardzo gorące lub bardzo zimne napoje spożywane podczas podczas posiłków także wpływają na proces trawienia, ponieważ rozcieńczają soki trawienne zwiększając tym samym szanse na wzdęcia.

2. Pij ziołowe herbaty

Herbata miętowa może mieć korzystny wpływ na zmniejszenie wzdęć, ponieważ zawiera mentol, która ma działanie przeciwskurczowe. Imbirowa herbata to kolejny dobry wybór - pomaga zwalczyć niestrawność, nudności i oczywiście wzdęcia. Jak ją zrobić? Zalej przegotowaną wodą świeże plasterki korzenia imbiru i pozostaw na pięć minut. Herbata z rumianku posiada właściwości przeciwskurczowe i przeciwzapalne. Podobnie działa herbata z mniszku lekarskiego. Spróbuj pić je 30 minut po posiłku, w temperaturze pokojowej, a pożegnasz wzdęcia na zawsze.


3. Żuj nasiona

Żucie niewielkiej ilości nasion kopru (około łyżeczki) może okazać się pomocne w zmniejszaniu wzdęcia, a nawet skurczy. Jeśli nie lubisz nasion kopru, możesz także spróbować jedzenia nasion anyżu.

4. Wprowadź błonnik (stopniowo)

Jedzenie błonnika jest znanym sposobem zapobiegania zaparciom, jednak wprowadzenie dużych ilości pokarmów bogatych w błonnik do diety zbyt szybko, może spowodować gazy. Pamiętaj więc, by wprowadzać błonnik stopniowo!

5. Nie zapominaj o ruchu (po posiłku)

Spacer 15 do 20 minut po posiłku stymuluje trawienie i pomaga organizmowi pozbyć się nadmiaru gazu. Energiczny spacer jest najlepszy, ponieważ pomoże zwiększyć krążenie krwi i zapewni odpowiednie trawienie.

6. Pomasuj się

Usiądź w wygodnej pozycji i masuj swój brzuch w kierunku ruchu wskazówek zegara okrężnymi ruchami. To ureguluje funkcje przewodu pokarmowego i zmniejszy wzdęcia.

7. Przez tydzień prowadź dziennik żywności

Częste wzdęcia mogą być objawem wrażliwości na niektóre pokarmy. Prowadzenie dziennika żywności może pomóc dostrzec pewne prawidłowości, które mogą ułatwić zidentyfikowanie produktów, mogących być przyczyną problemów. Częstym problemem regularnych wzdęć jest zbyt duże spożycie białka! Chociaż sporadyczne wzdęcia nie są powodem do niepokoju, jeśli wystąpią częściej rozważ wizytę u lekarza. Mimo że jest to wstydliwy problem pamiętaj, że dotyczy większości z nas.

Jak uniknąć wzdęcia po jedzeniu? 7 porad!

Polecane wideo


Skomentuj Staraj się pisać bez błędów

dodasz komentarz jako gość - jeżeli chcesz zarejestrować nicka - załóż konto z avatarami!

Jeszcze nikt tego nie skomentował. Bądź pierwsza!