Szwedzki gigant odzieżowy – H&M rozszerza swoje imperium – w przeciągu ostatnich kilku dni sieć obiegły informacje o dwóch planowanych posunięciach spółki Hennes & Mauritz.

Pierwsza z wiadomości mówi o wprowadzeniu do sprzedaży nowej, bardziej luksusowej linii odzieży – zarząd H&M przekonał się do tego pomysłu po serii komercyjnych sukcesów, jakimi okazały się kolekcje powstałe w wyniku współpracy z takimi domami mody jak Lanvin, Versace czy Marni. Odzież wchodząca w skład oferty nowej linii ma być sporo droższa, niż projekty dostępne w regularnej ofercie. Podstawowe kolekcje mają wychodzić spod ręki projektanta Behnaza Arama, który niedawno nawiązał współpracę z marką.

Według drugiej, również potwierdzonej informacji, na rynku odzieżowym ma pojawić się siostrzana marka, zarządzana przez ten sam skład, który stoi za sukcesem H&M. Na razie nieznane są żadne szczegóły – nie wiadomo, kiedy można spodziewać się pierwszej kolekcji, jaka będzie nazwa marki, ani też do jakiej klienteli ma ona być skierowana. Według portalu WWD za zamkniętymi drzwiami odbyły się już pokazy pierwszych, próbnych kolekcji, które zostały bardzo dobrze przyjęte przez osoby bezpośrednio związane z tym biznesem – wygląda więc na to, że praca idzie pełną parą.