Dlaczego tyjemny zimą? I co zrobić by nie utyć? (VIDEO)

przejdź do komentarzy
jak schudnąć zimą jak schudnąć zimą/DDTV

Podjadanie NIE ma największego znaczenia!

Latem nie trudno jest nam utrzymać zgrabną sylwetkę, jednak niejednej z nas zdarza się jesienią i zimą nagromadzić trochę zbędnego tłuszczyku.

Co jest tego powodem?

Brak chęci do ćwiczeń, mniejsza ilość spacerów i wycieczek, podjadanie - to czynniki oczywiste. Ale może coś jeszcze kryje się za tą zimową skłonnością do tycia?

Dietetyczka Agnieszka Piskała w studiu Dzień Dobry TVN odpowiedziała na to pytanie i przy okazji poradziła, jak uporać się ze zmorą zimowego tycia.

Melatonina

Zimą szybciej robi się ciemno, więc nasz organizm wcześniej zaczyna produkować melatoninę, hormon snu. Automatycznie jemy więcej, żeby dodać sobie energii, kiedy zaczynamy być senni i opadamy z sił.

Witamina D


Kiedy brakuje nam słońca, brakuje nam również witaminy D, która pełni ważną funkcję w procesie metabolizmu tłuszczy. Niedobór tej witaminy sprawia, że tyjemy, więc warto ją suplementować!

Jedzenie

Zimą wcale nie jemy więcej. Chodzi jednak o jakość. Wybieramy potrawy gęste energetycznie, czyli automatycznie sięgamy po cięższą kuchnię. Warto więc przyjrzeć się uważnie swojemu zimowemu jadłospisowi.

(Czytaj dalej: Pięć powodów, przez które nie możesz schudnąć)

Co pomoże? Przyprawy!

Wybierz orientalne przyprawy! Mają one działanie rozgrzewające, dzięki czemu zjemy mniej. Ponadto przyspieszają one trawienie. Niech więc kardamon, imbir, pieprz cayenne i cynamon zagoszczą w Twojej kuchni w tym sezonie!

(Cały materiał z DDTVN znajdziecie TUTAJ)


Dlaczego tyjemny zimą? I co zrobić by nie utyć? (VIDEO)

Polecane wideo


Skomentuj Staraj się pisać bez błędów

dodasz komentarz jako gość - jeżeli chcesz zarejestrować nicka - załóż konto z avatarami!

Jeszcze nikt tego nie skomentował. Bądź pierwsza!