Ilustratorka z Los Angeles, Claire Hummel z Microsoft Game Studios Publishing proponuje nowe spojrzenie na disneyowskie księżniczki, a dokładniej – ich suknie.

Postanowiła zrobić małe modowe śledztwo i przeanalizowała ich suknie pod kątem epok, jakimi były inspirowane.

Efekt?

Nowe wersje kostiumów, jakie zaproponowała, są bardziej zgodne z rzeczywistą modą, jaka wówczas panowała.

Mamy więc suknie średniowieczne, barokowe oraz w stylu empire:

 

Pocahontas

Och, Pocahontas. Nie jest to może mój ulubiony film Disneya, ale stanowił ciekawe wyzwanie – mówi Hummel. – Starałam się stworzyć strój odpowiedni dla XVII-wiecznej Indianki. Oszukałam przy naszyjniku – teoretycznie powinien być ciemnofioletowy, ale wizualnie Pocahontas dużo traci bez odrobiny turkusu dookoła szyi.

Kopciuszek

Zdecydowałam się na suknię z lat 60. XIX wieku, okresu, kiedy krynolina nabiera kształtu elipsy i przesuwa się ku tyłowi.

Jasmina

Trochę zajęło mi prześledzenie niektórych obnażających brzuch strojów, ale na szczęście są perskie platery. Teraz wiem, jak nazywa się sirwal (poza tym, że mówią na nie „spodnie Hammera”) oraz że Perskie kobiety nosiły słodkie, malutkie kurteczki, które chciałabym mieć.

Królewna Śnieżka

Epokę Królewny Śnieżki łatwo zidentyfikować jako XVI-wieczne Niemcy. Nie żeby film był wierny, ale są pewne wskazówki – wykorzystałam próbki z ok. 1500 a 1530 rokiem, by stworzyć coś, co mimo wszystko zachowało ducha oryginalnego projektu.

Arielka – Mała Syrenka

Małą syrenkę trudno jednoznacznie przyporządkować do określonej epoki (…); Arielka nosi różową suknię z opuszczanymi ramionami, którą można przypisać kiku epokom, od renesansu aż po 1840 rok.

A zatem za punkt wyjścia przyjęłam jej suknię ślubną z gigantycznymi, bufiastymi rękawami (tak wstydliwie popularnymi w modzie ślubnej z lat 80.)

Bella

Piękna i bestia zawsze krążył gdzieś ok. późnego XVIII wieku, więc odtworzyłam złotą suknię Belli zgodnie z modą z francuskiego dworu z 1770 roku.

Aurora

Książę Filip w pewnym momencie filmu mówi: „To jest XIV wiek!”, ale Filip jest idiotą (bardzo, bardzo przystojnym idiotą), więc ja, nie bojąc się nigdy ignorowania materiału źródłowego, zignorowałam go.

Tymczasem jego strój jest lepszym punktem odniesienia, niż sukenki Aurory (jej suknia bez ramion jest zaczerpnięta wprost z 1950 roku!). (…) Poszłam za intuicją i stanęło na czymś z ok. 1485 roku.