Tłusta skóra pod kontrolą! Najlepsze sposoby na walkę z problematyczną cerą

przejdź do komentarzy
pielęgnacja skóry pielęgnacja skóry/© Instagram,iStock

Ważny jest cały pakiet!

Problematyczna skóra to zmora wielu kobiet. Zwłaszcza zimą i latem, kiedy przez czynniki zewnętrzne i uwarunkowania pogodowe trzeba pielęgnować ją podwójnie. Tłusta skóra w połączeniu z nieestetycznym trądzikiem może przyprawić o palpitacje serca. Sprawdziłyśmy jak pielęgnować tłustą, problematyczną cerę. Oto najlepsze rady dermatologów.

ZOBACZ TEŻ: SKÓRA TŁUSTA - JAK JĄ WŁAŚCIWIE PIELĘGNOWAĆ?

Poważnym błędem, który od wielu lat powtarzają kobiety, jest myślenie, że jedynym pomocnym w walce z tłustą cerą kosmetykiem, jest drogi lub skomplikowany składnikowo krem. Tymczasem ważny jest cały pakiet. Trochę jak podczas pieczenia ciasta. Musisz postępować z określonym przepisem. Wcieranie w skórę każdego kosmetyku, który wpada w ręce, to najgorsze co można zrobić. Zbyt ostre kosmetyki lub leki połączone z twardymi peelingami i brakiem odpowiedniego kremu nawilżającego to wielki dramat dla skóry. Jedyne co można tym osiągnąć to zaczerwienienia i podrażnienia.

Paradoksalnie! Pozbywanie się nadmiaru oleju ze skóry powoduje, że ta zaczyna rekompensować sobie braki, produkując go coraz więcej!

Jakie składniki kontrolują tłustą skórę?

Istnieją pewne kluczowe składniki, które można znaleźć w produktach bez recepty. Wspierają cerę tłustą i leczą trądzik. Pierwszym, który wiele osób uważa za bardzo skuteczny, jest nadtlenek benzoilu. Jest naprawdę dobry w redukcji oleju, redukcji bakterii na skórze, jak również w usuwaniu zablokowanych porów i zaskórników.

ZOBACZ TEŻ: MODELKA UJAWNIŁA, JAK ZWALCZYŁA TRĄDZIK! JEJ DOMOWY SYSTEM STAŁ SIĘ VIRALEM!

Następnym składnikiem kosmetyków pomocnych w walce z tłustą cerą są beta-hydroksykwasy (BHA), z których najczęstszym jest kwas salicylowy. BHA można znaleźć w szeregu płynów oczyszczających. Są one dobre w usuwaniu zablokowanych porów i zmniejszaniu ilości oleju na skórze. Są też alfa-kwasy hydroksylowe (AHA), najczęściej to kwas glikolowy i kwas mlekowy.

Innym składnikiem przeciwtrądzikowym jest kwas azelainowy. Szukaj go w serum i kosmetykach oczyszczających. Ma także działanie przeciwzapalne. Wreszcie, niacynamid (witamina B3). Ma działanie przeciwstarzeniowe, przeciwzapalne i przeciwpigmentowe.

ZOBACZ TEŻ: TA DZIEWCZYNA STAŁA SIĘ SENSACJĄ NA INSTA! WSZYSTKO PRZEZ JEJ ZDJĘCIA PRZED I PO

Jak powinny malować się kobiety posiadające skórę tłustą?

Dermatolodzy rekomendują pacjentkom używanie kosmetyków w proszku. Istnieje wiele kosmetyków, dzięki którym można uzyskać całkowicie absorbujący efekt. Kosmetyki powinny być lekkie, aby nie blokować zaskórników oraz porów.


Dermatolog ujawnia, jak utrzymać tłustą skórę pod kontrolą! Najlepsze sposoby...

Dermatolog ujawnia, jak utrzymać tłustą skórę pod kontrolą! Najlepsze sposoby...

Dermatolog ujawnia, jak utrzymać tłustą skórę pod kontrolą! Najlepsze sposoby...

Dermatolog ujawnia, jak utrzymać tłustą skórę pod kontrolą! Najlepsze sposoby...

Dermatolog ujawnia, jak utrzymać tłustą skórę pod kontrolą! Najlepsze sposoby...

Polecane wideo


Skomentuj Staraj się pisać bez błędów

dodasz komentarz jako gość - jeżeli chcesz zarejestrować nicka - załóż konto z avatarami!

Wasze komentarze (16): sortuj
  • gość 18-03-18, 23:56 cytuj
    gość, 18-03-18, 16:26 napisał(a):
    gość, 16-03-18, 15:03 napisał(a):
    gość, 16-03-18, 14:30 napisał(a):
    A mnie, nawet po kremach do skory atopowej, ktorej ktorych uzywam zima, po jakims czasie zaczynaja wyskakiwac pryszcze. Wiec chrzanisz. Skora tlusta potrzebuje dobrego oczyszczenia i kremu regulujacego wydzielanie sebum, a nie wysuszajacego. Pisz ze zrozumieniem, co napisalam wczesniej.

    Skoro dorosłej kobiecie wyskakują pryszcze to powinna iść do dermatologa bo to nie jest wina kremów a masz coś nie tak najprawdopodobniej z gospodarka hormonalna. Pryszcze to nie jest norma u tłustej cery.

    Alez pieprzysz. Poczytaj jak powstaja pryszcze. To zablokowanie gruczolow lojowych. A zapychaja sie latwo przy tlustej cerze, bo ciagle pracuja. Kremy nawilzajace robia filtr na skorze. Przez co gruczoly zatykaja sie. I sa pryszcze. Doedukuj sie kobieto. Mam 30 lat, hormony w normie, a uzywanie kremow nawilzajacych non stop, powoduje pryszcze, dlatego uzywam zamiennie matujacych z nawilzajacymi. Moze wy zwyczajnie macie skore normalna i nie macie pojecia, czym jest skora tlusta.

    To jesteś w moim wieku i nie znam ani jednej dziewczyny rówieśniczki, która ma pryszcze? A maja całe spektrum cer. Nie masz się co oburzać bo pryszcze w takim wieku to nie jest normalna sprawa przy jakiejkolwiek cerze. Sprzydalby się dermatolog ewentualnie właśnie endokrynolog, nie radzę Ci złośliwie ale skóra Ci coś pokazuje, ze jest nie tak. Często tsh jest idealne a tarczyca w środku jest rozwalona.
    Nie masz konta? Zarejestruj się!
  • gość 18-03-18, 16:54 cytuj
    gość, 16-03-18, 18:38 napisał(a):
    Ja mam tłustą cerę i ostatni pryszcz mi cbyba w liceum wyskoczyl, jakieś 15 lat temu. Zgodzę się z wpisami niżej, że jak kogoś cały czas coś zapycha (ja w ogóle nie rozumiem co to znaczy) to chyba rzeczywiście warto iść do dermatologa

    Skoro masz tlusta cere i nie wyskoczyl Ci ani jeden pryszcz od 15 lat, to nie masz tlustej cery.
    Nie masz konta? Zarejestruj się!
  • gość 18-03-18, 16:36 cytuj
    Jest cis takiego jaktradzik rozowaty, jak sie meczysz, idz do dermatologa, a nie sluchaj glupot na zebetce, znawczyn, ktore nie znaja sie na chorobach skory. Acha, I endikrynolog, jak sie uda dostac.
    Nie masz konta? Zarejestruj się!
  • gość 18-03-18, 16:26 cytuj
    gość, 16-03-18, 15:03 napisał(a):
    gość, 16-03-18, 14:30 napisał(a):
    A mnie, nawet po kremach do skory atopowej, ktorej ktorych uzywam zima, po jakims czasie zaczynaja wyskakiwac pryszcze. Wiec chrzanisz. Skora tlusta potrzebuje dobrego oczyszczenia i kremu regulujacego wydzielanie sebum, a nie wysuszajacego. Pisz ze zrozumieniem, co napisalam wczesniej.

    Skoro dorosłej kobiecie wyskakują pryszcze to powinna iść do dermatologa bo to nie jest wina kremów a masz coś nie tak najprawdopodobniej z gospodarka hormonalna. Pryszcze to nie jest norma u tłustej cery.

    Alez pieprzysz. Poczytaj jak powstaja pryszcze. To zablokowanie gruczolow lojowych. A zapychaja sie latwo przy tlustej cerze, bo ciagle pracuja. Kremy nawilzajace robia filtr na skorze. Przez co gruczoly zatykaja sie. I sa pryszcze. Doedukuj sie kobieto. Mam 30 lat, hormony w normie, a uzywanie kremow nawilzajacych non stop, powoduje pryszcze, dlatego uzywam zamiennie matujacych z nawilzajacymi. Moze wy zwyczajnie macie skore normalna i nie macie pojecia, czym jest skora tlusta.
    Nie masz konta? Zarejestruj się!
  • gość 16-03-18, 18:38 cytuj
    Ja mam tłustą cerę i ostatni pryszcz mi cbyba w liceum wyskoczyl, jakieś 15 lat temu. Zgodzę się z wpisami niżej, że jak kogoś cały czas coś zapycha (ja w ogóle nie rozumiem co to znaczy) to chyba rzeczywiście warto iść do dermatologa
    Nie masz konta? Zarejestruj się!
  • gość 16-03-18, 17:15 cytuj
    Najlepsze to jest odstawienie tego całego syfu i pójście do dermatologa dobrego
    Nie masz konta? Zarejestruj się!
  • gość 16-03-18, 15:03 cytuj
    gość, 16-03-18, 14:30 napisał(a):
    gość, 16-03-18, 09:49 napisał(a):
    gość, 22-12-17, 19:37 napisał(a):
    gość, 22-12-17, 13:25 napisał(a):
    Największy błąd przy skórze tłustej to nadmierne wyszydzanie jej. Odkąd zmieniłam kremy na mocno natłuszczające najlepiej do do skory atopowej to cera się bardzo poprawiła. Wiadomo, ze nie ma magicznego kosmetyki który zmatowi taka skore na cały dzień ale od tego są poprawki :)

    Chrzanisz chrzanisz chrzanisz... skora tlusta zapycha sie, jak jest mocno nawilzana. Skore tlusta trzeba oczyszczac i ta porzadnie. I nie zelami, bo one wlasnie wysuszaja i tak naprawde slabo oczyszczaja, tylko dobrym mydlem naturalnym. A do tego dobry krem matujacy. A od czasu do czasu nawilzajacy. Dlaczego od czasu do czasu? Bo kazdy krem nawilzajacy zapycha tlusta skore i sa po prostu pryszcze.

    Właśnie głupoty piszesz, skóra tłusta potrzebuje bardzo duża nawilżenia a wszelkie wysuszające produkty czy matujące to dla niej zabójstwo. Odkąd nawilżam twarz kremami do skory atopowej jak kobieta z pierwszego postu to nie mam pryszczy a skóra jest w świetnej kondycji. Świecenia nie da się zlikwidować, można używać dobrych kosmetyków a potem stosować poprawki.

    A mnie, nawet po kremach do skory atopowej, ktorej ktorych uzywam zima, po jakims czasie zaczynaja wyskakiwac pryszcze. Wiec chrzanisz. Skora tlusta potrzebuje dobrego oczyszczenia i kremu regulujacego wydzielanie sebum, a nie wysuszajacego. Pisz ze zrozumieniem, co napisalam wczesniej.


    Skoro dorosłej kobiecie wyskakują pryszcze to powinna iść do dermatologa bo to nie jest wina kremów a masz coś nie tak najprawdopodobniej z gospodarka hormonalna. Pryszcze to nie jest norma u tłustej cery.
    Nie masz konta? Zarejestruj się!
  • gość 16-03-18, 14:30 cytuj
    gość, 16-03-18, 09:49 napisał(a):
    gość, 22-12-17, 19:37 napisał(a):
    gość, 22-12-17, 13:25 napisał(a):
    Największy błąd przy skórze tłustej to nadmierne wyszydzanie jej. Odkąd zmieniłam kremy na mocno natłuszczające najlepiej do do skory atopowej to cera się bardzo poprawiła. Wiadomo, ze nie ma magicznego kosmetyki który zmatowi taka skore na cały dzień ale od tego są poprawki :)

    Chrzanisz chrzanisz chrzanisz... skora tlusta zapycha sie, jak jest mocno nawilzana. Skore tlusta trzeba oczyszczac i ta porzadnie. I nie zelami, bo one wlasnie wysuszaja i tak naprawde slabo oczyszczaja, tylko dobrym mydlem naturalnym. A do tego dobry krem matujacy. A od czasu do czasu nawilzajacy. Dlaczego od czasu do czasu? Bo kazdy krem nawilzajacy zapycha tlusta skore i sa po prostu pryszcze.

    Właśnie głupoty piszesz, skóra tłusta potrzebuje bardzo duża nawilżenia a wszelkie wysuszające produkty czy matujące to dla niej zabójstwo. Odkąd nawilżam twarz kremami do skory atopowej jak kobieta z pierwszego postu to nie mam pryszczy a skóra jest w świetnej kondycji. Świecenia nie da się zlikwidować, można używać dobrych kosmetyków a potem stosować poprawki.

    A mnie, nawet po kremach do skory atopowej, ktorej ktorych uzywam zima, po jakims czasie zaczynaja wyskakiwac pryszcze. Wiec chrzanisz. Skora tlusta potrzebuje dobrego oczyszczenia i kremu regulujacego wydzielanie sebum, a nie wysuszajacego. Pisz ze zrozumieniem, co napisalam wczesniej.
    Nie masz konta? Zarejestruj się!
  • gość 16-03-18, 11:45 cytuj
    Też mam skore tłusta, prawie każdy krem i serum zapychaly i powodowaly wyskakiwanie pryszczy. Od 2 lat jednak stosuje 3 kosmetyki po których absolutnie nic mi nie wyskoczy. Wieczorem makijaż zmywam bioderma a na noc nakładam krem o żelowej konsystencji La roche posey duo +, lekko wysusza, dlatego na dzien używam silnie nawilżające cetaphilu-idealny pod makijaż.
    Nie masz konta? Zarejestruj się!
  • gość 16-03-18, 09:49 cytuj
    gość, 22-12-17, 19:37 napisał(a):
    gość, 22-12-17, 13:25 napisał(a):
    Największy błąd przy skórze tłustej to nadmierne wyszydzanie jej. Odkąd zmieniłam kremy na mocno natłuszczające najlepiej do do skory atopowej to cera się bardzo poprawiła. Wiadomo, ze nie ma magicznego kosmetyki który zmatowi taka skore na cały dzień ale od tego są poprawki :)

    Chrzanisz chrzanisz chrzanisz... skora tlusta zapycha sie, jak jest mocno nawilzana. Skore tlusta trzeba oczyszczac i ta porzadnie. I nie zelami, bo one wlasnie wysuszaja i tak naprawde slabo oczyszczaja, tylko dobrym mydlem naturalnym. A do tego dobry krem matujacy. A od czasu do czasu nawilzajacy. Dlaczego od czasu do czasu? Bo kazdy krem nawilzajacy zapycha tlusta skore i sa po prostu pryszcze.

    Właśnie głupoty piszesz, skóra tłusta potrzebuje bardzo duża nawilżenia a wszelkie wysuszające produkty czy matujące to dla niej zabójstwo. Odkąd nawilżam twarz kremami do skory atopowej jak kobieta z pierwszego postu to nie mam pryszczy a skóra jest w świetnej kondycji. Świecenia nie da się zlikwidować, można używać dobrych kosmetyków a potem stosować poprawki.
    Nie masz konta? Zarejestruj się!
  • gość 23-12-17, 13:15 cytuj
    gość, 22-12-17, 19:37 napisał(a):
    gość, 22-12-17, 13:25 napisał(a):
    Największy błąd przy skórze tłustej to nadmierne wyszydzanie jej. Odkąd zmieniłam kremy na mocno natłuszczające najlepiej do do skory atopowej to cera się bardzo poprawiła. Wiadomo, ze nie ma magicznego kosmetyki który zmatowi taka skore na cały dzień ale od tego są poprawki :)

    Chrzanisz chrzanisz chrzanisz... skora tlusta zapycha sie, jak jest mocno nawilzana. Skore tlusta trzeba oczyszczac i ta porzadnie. I nie zelami, bo one wlasnie wysuszaja i tak naprawde slabo oczyszczaja, tylko dobrym mydlem naturalnym. A do tego dobry krem matujacy. A od czasu do czasu nawilzajacy. Dlaczego od czasu do czasu? Bo kazdy krem nawilzajacy zapycha tlusta skore i sa po prostu pryszcze.

    Zmagam się ze skórą tłustą od 20 lat. Najlepsze efekty u mnie daje olej jojoba po każdym myciu twarzy i effeclar duo raz dziennie rano. Plus pillingi np. enzymatyczny z sylveco, albo skinfood black sugar. Albo zwykły mały ręcznik, często prany. Zero drogeryjnych nawilżających lub jakichkolwiek kremów. Nie dałam rady nigdy zmatowić mojej skóry, moje jedynie ściągać sebum chusteczką. Matujące kremy zrobiły z mojej skóry łojotokową.
    Nie masz konta? Zarejestruj się!
  • gość 22-12-17, 19:37 cytuj
    gość, 22-12-17, 13:25 napisał(a):
    Największy błąd przy skórze tłustej to nadmierne wyszydzanie jej. Odkąd zmieniłam kremy na mocno natłuszczające najlepiej do do skory atopowej to cera się bardzo poprawiła. Wiadomo, ze nie ma magicznego kosmetyki który zmatowi taka skore na cały dzień ale od tego są poprawki :)

    Chrzanisz chrzanisz chrzanisz... skora tlusta zapycha sie, jak jest mocno nawilzana. Skore tlusta trzeba oczyszczac i ta porzadnie. I nie zelami, bo one wlasnie wysuszaja i tak naprawde slabo oczyszczaja, tylko dobrym mydlem naturalnym. A do tego dobry krem matujacy. A od czasu do czasu nawilzajacy. Dlaczego od czasu do czasu? Bo kazdy krem nawilzajacy zapycha tlusta skore i sa po prostu pryszcze.
    Nie masz konta? Zarejestruj się!
  • gość 22-12-17, 13:25 cytuj
    Wysuszanie* oczywiście miałam na mysli
    Nie masz konta? Zarejestruj się!
  • gość 22-12-17, 13:25 cytuj
    Największy błąd przy skórze tłustej to nadmierne wyszydzanie jej. Odkąd zmieniłam kremy na mocno natłuszczające najlepiej do do skory atopowej to cera się bardzo poprawiła. Wiadomo, ze nie ma magicznego kosmetyki który zmatowi taka skore na cały dzień ale od tego są poprawki :)
    Nie masz konta? Zarejestruj się!
  • gość: dpblogpl 22-12-17, 10:05 cytuj
    U mnie najlepiej sprawdza się puder Chanel matujący.
    Nie masz konta? Zarejestruj się!
  • gość 21-12-17, 17:29 cytuj
    mnie pomogl puder ryzowy
    Nie masz konta? Zarejestruj się!