Co jeść, by zachować młodość

przejdź do komentarzy
co jeść aby się nie strzeć co jeść aby się nie strzeć/kolaż zeberka.pl

Wiecie już?

Nie jest tajemnicą, że jedzenie, które spożywamy, wpływa na nasz organizm i nasze zdrowie, a co za tym idzie na zachodzące w nim procesy, np. starzenie się. Choć nie da się go powstrzymać, można je spowolnić. I nie chodzi nam tu o szeroką gamę zabiegów, jakie oferuje medycyna estetyczna, a o odpowiednią dietę właśnie.

(Zobacz też: Co jeść i czego nie jeść, by mieć płaski brzuch)

Wśród setek produktów żywieniowych, z którymi stykamy się na co dzień, są też te, dzięki którym później odczujemy i dostrzeżemy efekty upływającego czasu. Znajdziemy między nimi zieloną herbatę, pełne ziarna, orzechy i oliwę. Nie są one jednak jedynymi produktami tego typu. Warto poznać i inne!

Co jeść, by zachować młodośćMarchew
To naturalne źródło beta-karotenu, czyli prowitaminy A. Nie tylko wpływa korzystnie na nasz wzrok, pomaga walczyć z bakteriami i wirusami. Co najważniejsze - jest silnym przeciwutleniaczem i jest mało kaloryczna (nieduża zawiera około 27 kcal). Dzięki niej nasza cera nabierze zdrowego kolorytu.

Awokado
Jest prawdziwą skarbnicą witamin A, D, E. Dzięki nim nasza skóra staje się bardziej nawilżona. Zielony owoc zawiera także nienasycone kwasy tłuszczowe i tripeptyd glutation - jeden z najsilniejszych przeciwutleniaczy.


Szpinak
Choć jego zielone listki wyglądają niepozornie - szczególnie po ugotowaniu... - jest niezwykle wartościowym składnikiem diety. Zawiera duże ilości żelaza, kwasu foliowego i witaminy z grupy B - 9 i 11. Nie można zapomnieć o jego doskonałym wpływie na trawienie.

Co jeść, by zachować młodośćBorówki
Aż trudno uwierzyć, że ten farbujący, letni przysmak ma w sobie tyle wartościowych składników! Zawarte w nim antocyjany i błonnik spowalniają procesy szybkiego starzenia. Ponadto jest źródłem witamin A, B, C i E, sodu, cynku, potasu, manganu i selenu, zbawiennie wpływających na naszą pamięć.

Ananas
Jeśli szukacie produktów wspomagających regenerację organizmu, powinnyście sięgnąć właśnie po niego - w jego skład wchodzi bromelina. Co więcej, jest też źródłem kwasów AHA. Wpływają one korzystnie na naszą skórę, mogą lekko wygładzać zmarszczki.

Pomidory
Warto włączyć je do swojej codziennej diety. Są wyjątkowo bogatym źródłem likopenu - jednego z silniejszych antyoksydantów. Na pewno nie pozostaną bez pozytywnego wpływu na naszą skórę i zdrowie.

Ryby, szczególnie morskie
Ich mięso ma dobroczynny wpływ na spowolnienie procesów starzenia się skóry, a to dzięki zawartości kwasów omega-3 i koenzymu Q10.

Pora na lekką zmianę diety?

Polecane wideo


Skomentuj Staraj się pisać bez błędów

dodasz komentarz jako gość - jeżeli chcesz zarejestrować nicka - załóż konto z avatarami!

Jeszcze nikt tego nie skomentował. Bądź pierwsza!