W świecie pielęgnacji skóry, nieoczyszczona skóra równała się złej skórze. Ostatnie odkrycie naukowców może zmienić pogląd branży na aspekt bakterii, które się na niej znajdują. Specjaliści twierdzą, że bakterie na skórze mogą być pomocne w ochronie przed rakiem skóry.

W badaniu opublikowanym w Science Advances naukowcy zidentyfikowali szczep bakterii powszechnie występujących na zdrowej skórze człowieka. Może odgrywać rolę hamowaniu wzrostu niektórych nowotworów.

ZOBACZ TEŻ: 5 NATURALNYCH PRODUKTÓW, KTÓRYCH NIE POWINNAŚ APLIKOWAĆ NA SKÓRĘ TWARZY!

Ten unikalny szczep bakterii skórnych wytwarza substancję chemiczną, która zabija kilka rodzajów komórek nowotworowych, ale nie wydaje się być toksyczna dla normalnych komórek.– tłumaczy Richard Gallo, przewodniczący Wydziału Dermatologii na Uniwersytecie Kalifornijskim.

O jakiej bakterii mowa? Zidentyfikowaliśmy szczep staphylocococcus epidermidis, powszechny na zdrowej ludzkiej skórze, który posiada selektywną zdolność do zahamowania wzrostu niektórych nowotworów.– kontynuuje Gallo.

ZOBACZ TEŻ: DEMAKIJAŻ WODĄ? TA GĄBKA WYWOŁAŁA ZAMIESZANIE W BRANŻY KOSMETYCZNEJ!

Aby przetestować potencjalne efekty walki z rakiem, naukowcy przeprowadzili dwa badania. Miejscowo zastosowali bakterię u myszy. Wystawili je również na rakotwórcze promieniowanie UV. Odkryli, że szczepy bakterii wytwarzających 6-HAP hamują wzrost guza. (Szczepy bakterii, które nie produkowały 6-HAP, nie hamowały.)

Wyniki są bardzo obiecujące i ekscytujące. Badanie przeprowadzono na myszach, więc oczywiście potrzebne są dalsze badania, aby dokładnie zrozumieć, jaką rolę związek ten odgrywa na ludzkiej skórze. – tłumaczy dermatolog Sejal Shah.

Jest coraz więcej dowodów, że drobnoustroje żyjące na skórze są ważnym elementem ludzkiego organizmu.Zrównoważony mikrobiom skóry może pomóc w gojeniu się ran, ograniczyć uszkodzenia słoneczne, utrzymać skórę jędrną, a nawet chronić przed rakiem skóry. Więc co możesz zrobić, aby poprawić stan swojego mikrobiomu skóry?