Zapachy kobiece – większość z nas doskonale wie, co lubi. A jeśli chodzi o męskie? Czasami zdajemy się na swój nos, ale zanim to zrobimy, warto wiedzieć, które z nich uchodzą za kultowe w świecie męskich kosmetyków. Do tego stopnia, że niektóre panie zamieniają czasem swój ukochane perfumy na kilka kropel z flakonika swojego partnera…

Większość z zaprezentowanych zapachów możecie kupić TUTAJ.

 

1. CK One

To jeden z najbardziej popularnych zapachów Calvina Kleina.

Na rynku pojawił się w 1994 roku i od razu niemal zyskał status kultowego. Określany jako męski, choć tak naprawdę zapach unisex.

Jest świeży, seksowny i radosny.

Nuty zapachowe:

– nuta głowy: bergamotka, kardamon, ananas, papaja, zieleń drzew
– nuta serca: jaśmin, fiołek, róża, gałka muszkatołowa, zieleń drzew
– nuta podstawy: piżmo, ambra, zieleń drzew

2. Chanel Allure Homme

Zapach miał swoją premierę w 1999 roku i od tamtej pory jest bestsellerem. To zapach z charakterem – cytrusowo-drzewny, świeży, zmysłowy i sexy. Pasuje zarówno sportowcom jak i biznesmenom, adwokatom, niezależnie od ich wieku.

Już w roku pojawienia się na rynku zdobył nagrodę Award (najbardziej prestiżowe wyróżnienie w branży perfumeryjnej).

Nuty zapachowe:

– nuta głowy: mandarynka, bergamota, kolendra
– nuta serca: różowy pieprz, tonka
– nuta podstawy: drewno cedrowe, wetyweria

3. D&G pour homme

W 1994 roku pojawił się zapach, który miał kojarzyć się przede wszystkim z wyrafinowanym, zadbanym, uwodzicielskim mężczyzną.

To klasyka sama w sobie.

Pudełko pokryte jest granatowym zamszem – to znak szczególny perfum Dolce & Gabbana.

D&G Pour Homme zdobył wszystkie możliwe nagrody Academia del Profumo (najlepszy zapach, opakowanie oraz reklama).

Świetny na wieczór. Charakteryzowany jako zapach przeznaczony dla mężczyzny, który kocha uwodzić.

Nuty zapachowe:

– nuta głowy: bergamotka, mandarynka, pomarańcza, neroli, cytryna
– nuta serca: lawenda, szałwia, terragon, kardamon, pieprz
– nuta podstawy: drewno sandałowe, cedr, bób tonka, piżmo, tytoń, irys, cumarin

4. Hugo Boss Bottled (szary)

Od 2001 r. (czyli od momentu wejścia na rynek) Hugo Boss Bottled stał się hitem, ale jednocześnie najczęściej podrabianym.

To zapach, który zna i lubi większość pań.

Klasyczny, ale z zadziorną nutą.

Nuty zapachowe:

– nuta głowy: jabłko, bergamotka, cynamon
– nuta serca: aksamitka, geranium, goździk
– nuta podstawy: cedr, drewno sandałowe, wetyweria, drewno oliwne

5. Kenzo L`eau Par Kenzo

Jeśli myślimy o zapachu cytrusowym, czystym i świeżym, na myśl przychodzi nieodparcie właśnie ten.

Wypuszczony na rynek w 1999 roku, spodobał się, bo świetnie trafił w klimat miejski – jest wibrujący, energiczny, przywołuje nadmorskie wakacje w zabieganym centrum.

Zapach typowo dzienny, lekki i rześki.

Nuty zapachowe:

– nuta głowy: cytrusowo-wodna
– nuta serca: yuzu, liść lotosu, zielony pieprz, mięta
– nuta podstawy: piżmo, drzewo różane, lilia wodna

6. Dior Farenheit

Najstarszy z tu prezentowanych, swoją premierę miał w 1988 roku. Zdobył całą kolekcję nagród i wyróżnień, doczekał się również kilku wersji.

Pełen skrajności: jednocześnie świeży i ciepły. Być może dlatego ma tylu wielbicieli (i wielbicielek).

Przeznaczony dla mężczyzn bardzo pewnych siebie, o mocnej osobowości – perfumy zamknięte w czerwonym flakonie są bowiem bardzo charakterystyczne i wyraziste. Raz powąchane zostają w pamięci.

Nuty zapachowe:

– nuta głowy: bergamot, cytryna, lawenda, kwiat głogu
– nuta serca: pszczeli wosk, bursztyn, fiołek, kapryfolium
– nuta podstawy: drzewo sandałowe i cedrowe, żywica

7. Davidoff Cool Water

W 1988 roku Davidoff wprowadził świeży, niespotykany dotąd zapach: był śmiały, rześki, wibrujący. Nie bez powodu nazwano go „cool water”, a na reklamach widoczny był ocean.

To zapach ciut ostry, ale przyjemny. Idealny na co dzień, dla panów energicznych, o sportowych pasjach.

Nuty zapachowe:

– nuta głowy: lawenda, kolendra, mięta pieprzowa, rozmaryn, kwiat pomarańczy
– nuta serca: jaśmin, mech dębowy, geranium, drewno sandałowe
– nuta podstawy: ambra, piżmo, drewno sandałowe, drewno cedrowe

8. Coty Aspen

Klasyka od Coty. Zapach pojawił się w 1999 roku. Firma chciała zaoferować coś, co byłoby bardziej przystępne cenowo, eleganckie i ponadczasowe, a jednocześnie miało nowoczesny charakter. Udało się.

Aspen lubią mężczyźni młodsi i starsi. Ma wyraziste nuty, jest bardzo przyjemny.

Nuty zapachowe:

– nuta serca: lawenda, wetiwera pachnąca, przyprawy.
– nuta głowy: cytryna, mięta pieprzowa.
– nuta podstawy: piżmo, oakmoss, bursztyn

9. Jean Paul Gaultier Le Male

Najbardziej rozpoznawany flakon na świecie pojawił się w 1995 roku. Ma kształt muskularnego, męskiego korpusu, kryje zapach ekstrawagancki, lekko surowy.

I chociaż z założenia przeznaczony był dla indywidualisty, pokochały go miliony.

Nuty zapachowe:

Nuty głowy: mięta, artemizja, kardamon, bergamota.
Nuty serca: lawenda, kwiat pomarańczy, cynamon, kminek.
Baza: drewno sandałowe, wanilia, cedr, tonka, ambra.

10. Armani Acqua Di Gio

Na rynku pojawił się w 1996 roku. Od tamtego czasu jest to jeden z najbardziej znanych i najczęściej kupowanych zapachów męskich od Armaniego.

Ponadczasowy, od ponad dziesięciu lat niezmiennie się podoba.

To energiczny, świeży zapach z nutą tajemniczości. Dla mężczyzny subtelnego, ale o zdecydowanym charakterze.

Nuty zapachowe:

– nuta głowy: malina, winogrono, grejpfrut
– nuta serca: kwiat słodkiej oliwki, róża
– nuta podstawy: grappa – białe piżmo