W Wielkiej Brytanii wybuchła kolejna afera związana z promowaniem perfum.

Tym razem zakazano rozpowszechniania plakatów reklamujących zapach Marca Jacobsa Oh, Lola!, którego twarzą jest młoda aktorka Dakota Fanning.

Urząd odpowiadający za utrzymywanie standardów w reklamie uznał, że gwiazda została wpisana w erotyczny kontekst, który można określić mianem seksualnej prowokacji.

Według Advertising Standards Authority flakon umiejscowiony między nogami bardzo młodo wyglądającej gwiazdy może przywodzić erotyczne skojarzenia.

Modelka trzyma butelkę między udami, co wygląda prowokacyjnie. Dakota ma 17 lat, ale na tym zdjęciu wygląda na dużo młodszą. Długość sukienki, odsłonięte uda i pozycja butelki czynią z niej obiekt seksualny. Nie ważne ile modelka ma lat, to zdjęcie jednoznacznie kojarzy się z dziecięcą pornografią. Nie możemy tolerować rozpowszechniania go – powiedział przedstawiciel Advertising Standards Authority.

Jak oceniacie kampanię z udziałem Dakoty? Czy rzeczywiście jest ona nadużyciem?