Joanna Przetakiewicz zdradziła ostatnio kilka smaczków z polskiego świata mody. Do tej pory nieczęsto zdarzało się, że projektanci tak otwarcie mówili o organizacji pokazów i ich rzeczywistych kosztach. Projektantka postanowiła podzielić się swoją wiedzą z portalem Gazeta Finansowa Online.

Organizacja pokazu mody jest bardzo czasochłonnym i złożonym projektem. Nie chodzi tu tylko o dobór idealnego miejsca, lecz przede wszystkim o stworzenie atmosfery, która w najlepszy sposób odzwierciedli kolekcję – za pomocą elementu artystycznego, entourage, muzyki, światła i wielu innych czynników. Poza tym jest to praca zbiorowa wielu ludzi, odpowiedzialnych zarówno za stronę kreatywną pokazu, jak i techniczną.

Jeśli chodzi o koszty pokazu to – wg projektantki – w Polsce wahają się one od 100 tys. zł do nawet 600! I nawet poniesienie tak wysokich opłat nie jest przecież gwarancją udanej sprzedaży kolekcji. Istnieje grono elementów, które muszą zostać spełnione. Odpowiednia ilość gości, znani modele i modelki, sponsorzy, liczba zamówień wpływają na sukces projektanta.

Wszystkie te elementy są ważne, ale finalnie kluczowa jest sprzedaż – czyli odbiór rynku. Pokaz to inwestycja, która docelowo musi się zwrócić. Inaczej trudno myśleć o długoterminowym rozwoju.

Oczywiście w wywiadzie na mogło zabraknąć pytania o to, w jakich ubraniach projektantka czuje się najlepiej. Było ono niemal retoryczne – wiadomo, że w tych, projektowanych przez siebie…

Przetakiewicz o polskiej modzie: Pokaz to koszt od 100 tys.!

Przetakiewicz o polskiej modzie: Pokaz to koszt od 100 tys.!

Przetakiewicz o polskiej modzie: Pokaz to koszt od 100 tys.!