Nie od dziś wiadomo, że blogerki modowe zarabiają niemałe pieniądze, a ich działalność pozwala im na sponsorowane wakacje i prezenty w postaci ubrań i dodatków drogich marek.

Maffashion w platynowym blondzie (FOTO)

Za co jednak szfiarki biorą pieniądze? Odpowiedź jest prosta: za wszystko. Właściciele bloga Polacy Rodacy postanowili dowiedzieć się, jak wysoko cenią się nasze blogerki.

Przybliżmy kwoty, jakie za reklamowanie produktu krzyczą sobie te najbardziej znane: Jessica Mercedes, Charlize Mystery i Macademian Girl.

Panna J.:

Stawki:

Post na blogu – 8.000 zł netto.
Lokowanie produktu w poście – 4.000 zł netto.
Post na Fejsbuku – 2.000 zł netto.
Post na Instagramie – 2.000 zł netto.

O statystyki nie pytaliśmy, na pewno są to ogromne liczby. Fejsbuk to grubo ponad 100.000 lajków, bardzo żywy. Pod każdym postem kilka tysięcy lajków i kilkaset komentarzy.
Do tego wszystko prowadzone przez profesjonalną firmę marketingową. Panna J. nie musi się niczym martwić.
Po małych negocjacjach stawki trochę się zmieniły.
Lokowanie produktu w poście ze wsparciem Fejsbuka i Instagrama 3.000 zł netto.
Dwa posty za 5.000 zł netto.
Ciekawostka?
Panna J. nie rozlicza się barterowo, ale często dostaje rzeczy w „prezencie”. I mailowo można ustalić „świadczenia” za taki „prezent”.
Jako, że to pierwsza liga, nie mogło zabraknąć „ścianki”.
Wykorzystanie produktu na imprezie branżowej i pokazanie się z nim na „ściance” to koszt 8.000 zł netto.

Jessica Mercedes też ma ładny brzuch (FOTO)

Panna MG.:

Tutaj dostaliśmy bardzo profesjonalny, rozbudowany cennik:

Post ze stylizacją na blogu – 3.500 zł netto. Czas oczekiwania na stylizację to minimum 6 tygodni.
Post sponsorowany o produkcie – 12.000 zł netto.
Post sponsorowany bez tekstu – 5.000 zł netto.
Post na Fejsbuku – 5.000 zł netto.
Użycie przedmiotu w kolażu do 2 rzeczy – 1.000 zł netto. Cały kolaż – 5.000 zł netto.
Baner reklamowy na blogu – 4.500 zł netto za miesiąc lub 1.500 zł netto za tydzień.
Konkurs dla czytelników – 16.000 zł netto.
Reklama na You Tube – od 15.000 zł netto, cena do indywidualnego uzgodnienia.

Fejsbuk to około 100.000 lajków, również bardzo żywy.
Panna MG profesjonalnie podchodzi do sprawy. Wie, że to jest biznes a nie jakieś zabawy w piaskownicy.

Panna C.M.:

Krótka, rzeczowa informacja.
Zaprezentowanie towaru w stylizacji na bloga – 4.000 zł netto.
Fejsbuk – około 40.000 lajków.
Panna C.M. wszystko prowadzi sama, nie zatrudnia żadnej firmy.

My spadamy z krzeseł!

Poznajcie CENNIK polskich blogerek!

Poznajcie CENNIK polskich blogerek!

Poznajcie CENNIK polskich blogerek!