Nowa kampania przeciw gwałtom Terre Des Femmes robi furorę
… ani głębokości dekoltu i wysokości obcasów. Choć wydaje się to oczywiste, nie każdemu udaje się oderwać od stereotypowego myślenia o kobietach i ich sposobie ubierania się. Szczególnie dotyczy to męskiego spojrzenia na świat. Przeciwko krzywdzącym ocenom i niejednokrotnie idącym za nimi poczuciu przyzwolenia wystąpiła organizacja Terre Des Femmes swoją najnowszą kampanią społeczną.
ZOBACZ TEŻ: #StopGwałtom, czyli wspaniała inicjatywa polskich mężczyzn!
Don’t measure a woman’s worth by her clothes – właśnie to hasło wzmacnia przekaz zdjęć, które stały się bazą trzech plakatów. Doskonale obrazują one sedno problemu, a równocześnie absurdalność tak przedmiotowego podejścia do kobiet.
Trudno inaczej ocenić to, że na sposób postrzegania kogokolwiek może mieć wpływ kilka centymetrów wysokości obcasów bądź długości spódnicy. A jednak… Niektórym wyjątkowo łatwo przychodzi szufladkowanie wedle tej miary. Co więcej, nierzadko staje się ono usprawiedliwieniem gwałtu.
Na takie podejście nie może być pozwolenia – co w kampanii podkreśla szwajcarska fundacja.
Przypomnijmy, że w ostatnim czasie jest to już kolejna inicjatywa wymierzona przeciwko usprawiedliwianiu gwałtów na kobietach. Wcześniejszą była akcja „facetów w spódnicach” opatrzona m.in. hashtagami #StopGwałtom i #HeForShe.
Myślicie, że obie akcje odniosą pozytywny skutek?