Czy wiesz, że marka Rimmel ma już 180 lat? Ten fakt może zaskoczyć, gdy patrzymy na młode twarze marki. A jednak wszystko zaczęło się w 1834 roku…

Co ciekawe, kultową londyńską markę stworzyli Francuzi. A dziś hasłem przewodnim jest „Get the London look” – to stolica Wielkiej Brytanii pozostaje sercem i siedzibą Rimmel, bo właśnie tu Francuz Hyacynthe Mars Rimmel otwiera perfumerię „House of Rimmel”.

Hyacynthe uczy swego 14-letniego syna, Eugene’a, sztuki kompozycji perfum i szeroko pojętej wiedzy kosmetycznej. W wieku 24 lat ten młody mężczyzna jest już niemal ekspertem i prawdziwym geniuszem w tym, co robi. Co więcej, Eugene świetnie się żeni – z córką zamożnego producenta wyrobów chemicznych.

CZYTAJ DALEJ…

Historia kosmetyków i marek: Rimmel
Wahlarz marki Rimmel

Ma kilka świetnych pomysłów na swój biznes – m.in. tworzy perfumowane wachlarze dla pań, które te mogą zabierać ze sobą np. do opery. Wprowadza też wysyłkę pocztą (produkty zamawiano z katalogów – brzmi znajomo?). W 1851 roku na potrzeby Wielkiej Wystawy stworzył… fontannę z perfum, a właściwie z wody kolońskiej. Przybyli goście mogli moczyć w niej chusteczki. Nietrudno domyślić się, że była to szeroko komentowana rewelacja. Pomysł tak spodobał się królowej Wiktorii, że mianowała Rimmela nadwornym perfumiarzem, dając mu tym samym sławę światową.

Ponad wszystko unikaj mocnych perfum i pamiętaj, że jeśli kobiety charakter można odczytać z jej pisma, to dobry gust i wychowanie mogą być kojarzone z perfumami, które nosi

– radzi paniom.

CZYTAJ DALEJ…

Historia kosmetyków i marek: Rimmel

Historia kosmetyków i marek: RimmelJednak to nie perfumy zagwarantowały mu trwałego miejsca w historii kosmetyki. W 1860 roku powstał produkt „Superfin”, pierwszy nietoksyczny tusz do rzęs. Co ciekawe, ulepszona wersja Superfin zwana Water Cosmetique była kosmetykiem przeznaczonym do… przyciemniania wąsów. Mieszanka pyłu węglowego i wazeliny kosmetycznej tak spodobała się paniom, że zaczęły nakładać ją na rzęsy, a dołączona do zestawu niewielka szczoteczka nieźle się do tego nadawała. (Interesujący fakt: w czasie powstania Water Cosmetique T.L. Williams, założyciel Maybelline, również tworzy tusz do rzęs w kamieniu – panie za oceanem również marzyły o ciemniejszych rzęsach.)

Historia kosmetyków i marek: RimmelGdy Eugene umiera w 1887 roku, biznes przejmują dwaj jego synowie – nie zaniedbają rodzinnej firmy, która już w tym momencie jest prawdziwym imperium. W 1949 biznes zostaje sprzedany Robertowi i Rose Caplin. Para zmieniła oblicze marki – od tej pory Rimmel miał być postrzegany jako znakomite kosmetyki za przystępną cenę. W kolejnych dekadach firma zmieniała właścicieli parokrotnie, by ostatecznie trafić pod skrzydła Coty.

Nie obyło się bez kontrowersji – 7 lat temu Rimmel musiał wycofać reklamę tuszu z udziałem Kate Moss. Plakaty zostały wycofane z powodu głosów sprzeciwu – bo przecież Kate Moss w rzeczywistości nie ma rzęs aż do nieba…

Historia kosmetyków i marek: RimmelKonsumenci twierdzą, że użycie różnego rodzaju „ulepszaczy” w reklamach może wprowadzać klienta w błąd. Rimmel dostał więc nakaz chwilowego wycofania reklam z nakazem zamieszczania adnotacji, że w reklamie modelka została poprawiona. Spostrzegawczy zauważyć mogą, że tak zrobił już wspomniany L’Oreal – najnowsze reklamy tuszu Telescopic zawierają informację, że Penelope Cruz ma na zdjęciu doklejone pojedyncze kępki rzęs.

Do dziś tusze do rzęs są flagowymi produktami Rimmel, a słowem tym w niektórych krajach (m.in. w Hiszpanii, Portugalii i Ameryce Południowej) określa się każdy tusz do rzęs.