Gdyby znane produkty spożywcze zamiast atrakcyjnych logo na etykietach miały wyraźnie wypisaną dokładną zawartość kalorii, nadal byłyby tak chętnie kupowane? Wydaje się, że właśnie z tym pytaniem postanowił zmierzyć się autor grafik zamieszczanych na popularnym ostatnio blogu Calorie Brands.

ZOBACZ TEŻ: Cukier – naturalny konserwant

Trudno nie odnieść wrażenia, że wyraźnie zakomunikowana ilość często pustych kalorii byłaby zdecydowanie cięższa do przełknięcia właśnie w takiej formie. Która dbająca o linię i przede wszystkim zdrowie osoba zdecydowałaby się sięgnąć z łatwością po słoik Nutelli „ważący” ponad cztery i pół tysiąca kalorii – gdyby oczywiście nie były one podane drobnym druczkiem na odwrocie opakowania?

Cóż… Grafiki Calorie Brands na pewno dają do myślenia.

ZOBACZ TEŻ: Ile trzeba przebiec, by spalić te fastfoody? Oto odpowiedź…

Zobaczcie, czy te liczby zrobią na Was wrażenie…