Okazuje się, że nie tylko sieciówki do perfekcji opanowały sztukę kopiowania najgorętszych projektów od najbardziej prestiżowych marek. Luksusowe domy mody pod względem tych nie do końca etycznych zachowań także nie pozostają w tyle zgrabnie podkradając sobie pomysły i „inspirując się” cudzymi projektami sprzed kilku czy kilkunastu lat. Co innego jednak skopiować, a co innego publicznie się do tego przyznać. Na to drugie zdobył się ostatnio Stefano Gabbana informując na Instagramie, że wraz z Domenico Dolce splagiatował naszyjnik Vivienne Westwood.

Stefano Gabbana kilka dni temu sam „rzucił kamieniem” sugerując, że Karl Lagerfeld projektując na potrzeby kolekcji Cruise 2018 buty z obcasem w kształcie kolumny zainspirował się projektem D&G z 2014 roku. Okazuje się jednak, że on i Stefano Gabbana także mają na swoim koncie plagiat, który na światło dzienne postanowiło wyciągnąć instagramowe konto @whodiditfirst specjalizujące się w publikowaniu zestawień podejrzanie podobnych do siebie projektów.

ZOBACZ TEŻ: Kolejny plagiat w Zarze? Tuesday Bassen oskarża o niego sieciówkę

Sprawa dotyczy złotej kolii z napisem „SEX”, którą na wybiegu w 2003 roku prezentowały m.in. Gisele Bundchen, Natalia Vodianova i Naomi Campbell. Jak wytropiły osoby odpowiedzialne za profil @whodiditfirst, jest ona identyczna jak ta, którą już w 1989 roku sprzedawała Vivienne Westwood (niespełna rok temu pojawiła się w niej też Kim Kardashian). Podobieństwo jest niepodważalne, a Gabbana wcale nie miał zamiaru utrzymywać, że jest inaczej. Najpierw skomentował wymowne zestawienie, a następnie udostępnił na swoim Instagramie podpisując słowami: „OK to prawda! Byliśmy głupimi ignorantami, kiedy to zrobiliśmy! Przepraszamy genialną Vivienne Westwood, bo naprawdę cenimy sobie jej twórczość”.

Cokolwiek nie powiedzieć by o samym czynie, to niewielu jest w branży projektantów, którzy zdobyliby się na taką szczerość. I za to szacunek dla pana Gabbany.

Dolce&Gabbana przyznało się do plagiatu!

Dolce&Gabbana przyznało się do plagiatu!