Pierwszy polski tydzień mody, funkcjonujący pod nazwą FashionPhilosophy, zbliża się wielkimi krokami i nie mamy wątpliwości, że od 28. maja do 5. czerwca Łódź zaroi się od wielbicieli najnowszych trendów. A oto atrakcje, które na nich czekają:

28 maja – sala balowa Hotelu Andel’s w Łodzi

FashionPhilosophy rozpocznie się konkursem Fashion Designer Awards, który został przygotowany z myślą o młodych, utalentowanych ludziach, których marzeniem jest nauka w szkołach fashion design. Laureaci konkursu FASHION DESIGNER AWARDS 2009 otrzymają stypendia w Międzynarodowej Szkole Kostiumografii i Projektowania

29 maja – Hala EXPO Międzynarodowych Targów Łódzkich

XVII Międzynarodowy Konkurs dla Projektantów Ubioru Złota Nitka 2009 oficjalnie otworzy FashionPhilosophy Fashion Week Poland.

Złota Nitka to mający najdłuższą tradycję, najbardziej prestiżowy konkurs dla młodych polskich designerów. Laureatami jego wcześniejszych edycji byli, m.in.: Maciej Zień, Marcin Paprocki & Mariusz Brzozowski, Jacek Gmach, Monika Onoszko, grupa Transmode, Sergiusz Kuchczyński. Młodzi projektanci przygotowują prace w jednej z dwóch kategorii – premiere vision lub pret-a-porter

30 – 31 maja – Hala EXPO

Aleja Projektantów, czyli pokazy najnowszych kolekcji z Polski i z zagranicy. Dotychczas chęć udziału wyrazili: MMC Studio Design, Beata Jarmołowska, Natalia Jaroszewska, Łukasz Jemioł, Sylwester Krupiński, Iza Łapińska, Viola Śpiechowicz, Maria Wiatrowska (Polska), Agata Wojtkiewicz, Agatha Ruiz de la Prada, Gaspard Yurkievich, Eric Zaionts i Two Gun Towers.

1-3 czerwca

Podczas Fashion Philosophy Fashion Week Poland zostanie zaprezentowany modelowy sklep odzieżowy na miarę XXI wieku w skali 1:1. Multibrandowy salon sprzedaży o powierzchni 100 m2 będzie oferował modę damską i męską.

3 czerwca

Tego dnia będzie miała miejsce Gala Dyplomowa ASP, która stanowi podsumowanie akademickich lat projektantów –absolwentów łodzkiej uczelni .

4 czerwca

Konkurs FASHION EUROPE DISCOVERY składa się z dwóch części: projektowej i telewizyjnej. Konkurs adresowany jest zwłaszcza do młodzieży i nastolatków zainteresowanych zagadnieniami mody, stylu, tzw. „dobrego smaku” w ubiorze. Podczas gali finałowe zaprezentowane zostaną kolekcje stworzone przez najzdolniejsze zespoły, złożone z projektantów, konstruktorów, stylistów, technologów i krawców.

Wiodącym tematem konkursu FED 2009 jest Coco Chanel, w związku z czym jedną z atrakcji będzie przedpremierowy pokaz filmu Coco before Chanel.

5 czerwca – sala balowa Hotelu Andel’s w Łodzi.

Ostatni dzień to Re-act Show – konkurs poszukujący najświeższych trendów w modzie i wzornictwie, ale w zgodzie z naturą. Twarzą konkursu jest Iza Miko, a Gregor Clemens, główny projektant domu mody Lac et mel, będący gościem honorowym oraz zaprezentuje swoją najnowszą kolekcję.

DIFFUSION i Showroom
Przez cały tydzień trwania FashionPhilosophy będą się odbywały pokazy mody oraz wystawy twórców alternatywnych . Temat przewodni wszystkich prezentacji to „przenikanie/rozproszenie – diffusion”.

W trakcie imprezy będzie funkcjonował Showroom. Na jego przestrzeni młodzi projektanci odzieży i akcesoriów będą mogli prezentować i sprzedawać swoje kolekcje.

Wejściówkę w cenie 100 zł będzie można nabyć w dzień pokazu. Więcej szczegółów znajdziecie na stronie internetowej FashionPhilisophy.

FashionPhilisophy